Látogatóink száma

We have 7 guests online
There are no translations available.

Tisztelt Látogatók!

A szakmai anyagok egyes részeit csak azok tekinthetik meg, akik a 2015. évre a 2.500 Ft/év tagdíjat befizették és a  regisztrációt is megtették!

(Regisztráció: Fiók létrehozása menüben történik.)

 

Kérek minden tagdíjjal elmaradó tagtársunkat, hogy rendezze az esetleg elmaradt  2014. évi tagdíját is!

(További információk - bankszámlaszám stb. - a Jelentkezési lap részben találhatók.)

There are no translations available.

Dr. Halász Gábor: Pedagógusértékelés külföldön

2014. március 7.

Forrás:http://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/projekhirek/halasz_gabor_pedagogusertekeles_kulfoldon/

Ahány ország, annyiféle pedagógusértékelési rendszer létezik. Ezen rendszerek elméletét Dr. Halász Gábor, az ELTE egyetemi tanára, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tudományos tanácsadója jól ismeri. A téma szakértőjétől, aki többek között nemzetközi összehasonlító elemzésekkel, oktatáspolitikával és felsőoktatás-kutatással is foglalkozik, megtudtuk, manapság melyek a pedagógusértékeléssel kapcsolatos nemzetközi trendek.

Read more...

There are no translations available.

Kotschy Beáta: A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában


A portfólióról készült összeállítás célja, hogy a dokumentumgyűjtemény egy speciális felhasználási módjához, a pedagógusok munkájának értékeléséhez nyújtson segítséget. Utal a portfólió más céllal történő alkalmazási lehetőségeire is, de kiemelten foglalkozik a minősítő funkcióból és a pedagógus tevékenységének sajátosságaiból fakadó sajátosságokkal. Célja, hogy elméleti alapozást nyújtson a minősítési rendszer részletes kidolgozásához, és néhány minta bemutatásával segítse az értékelés eszközrendszerének elkészítését.

Bővebben

 

There are no translations available.

Szakképzési szakértői tanulmányút Lengyelországban

Szakértői tanulmányúton vettem részt Lengyelországban 2013. szeptember 16-20. között, egy Kartuzy nevű kisvárosban. A tanulmányút célja, hogy a több országból érkező oktatási szakértők egyrészt megismerkedjen a fogadó ország iskolarendszerével, másrészt a szakértők bemutassák saját országuk oktatási rendszerét. A tanulmányút során megbeszélésre kerüljenek az egyes országok problémái, azok megoldási lehetőségei a különböző országokban, a helyi sajátosságok bemutatása a más országból érkezett szakemberek számára. A résztvevők megismerjék a globálisan fellépő problémákat, fejlesztéseket, a jó példákat, jó gyakorlatokat.

Bővebben

 

 

There are no translations available.

  Mi is az ECVET?

Az Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer (ECVET – ejtsd: ekvet vagy íszivet) a kölcsönös bizalom és a mobilitás elősegítésének új eszköze a szakképzésben. Az Európai Bizottság ajánlását az Európai Parlament és a Tanács 2009. június 18-án fogadta el. Az Unió tagországai, köztük Magyarország is elkötelezte magát a bevezetése mellett. 2012-re tervezték a tagállamok, hogy megteremtik az ECVET fokozatos bevezetéséhez szükséges feltételeket és meghozzák a megfelelő intézkedéseket Az Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer bevezetésével a formális, non-formális és informális utakon megszerzett tudás, készségek és kompetenciák európai szintű elismerése, vagyis az egész életen át tartó tanulás támogatása a cél.

Bővebben